Sabaton (SWE)

Παρουσιάσεις, αφιερώματα και συζητήσεις για συγκροτήματα και καλλιτέχνες.
Άβαταρ μέλους
starchild
Δημοσιεύσεις: 249
Εγγραφή: Τετ 10 Ιαν 2018, 17:05

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από starchild »

Με αφορμη μια συζητηση στο facebook μεταφερω κι εδω το θέμα γιατι πραγματικα θελω να δω το σκεπτικο πισω από την κατάσταση.

Σχολιο μου απο το fb:
"Ψιλοασχετο αλλα μιας και το εφερε η κουβεντα, ποτε δεν καταλαβα γιατι οι τρουχεβυ μεταλλαδες αντιπαθούν τους Sabaton. Μιλαμε για μια μπαντα που ξεκινησε τέρμα από τον πάτο, 1η της κυκλοφορία ήταν στην Underground Symphony την ιδια περιοδο με Doomsword, Manilla Road, Shadows of Steel, Cauldron Born κτλ. Το εξώφυλλο της κυκλοφορίας ηταν απο τον Ken Kelly, που κανει τα εξωφυλλα των Manowar. Η μπάντα είναι οπαδοί του χεβυ μεταλ, και αυτο μπορεις να το διακρίνεις στα λογια του Metal Machine στο Primo Victoria. Νομίζω η φαση ειναι οπως και με Hammerfall, μολις ο μεταλλας δει εμπορική επιτυχία πρέπει να το θάψει!
Γνώρισα από κοντά τα μελη και ειναι πολυ προσγειωμενα ατομα, το 2010 οταν εκαναν headline shows σε ολη την υφήλιο "δεκτηκαν" κι επαιξαν στη Κυπρο μεσα σε ενα μπαράκι μπροστά σε 200-300 ατομα. Δεν είμαι ο χεβυ μεταλ δικηγόρος τους αλλα αυτο που ο τρου χεβυμεταλλας πρεπει να θάψει οτιδηποτε εχει εμπορικη επιτυχία με ξεπερνάει."
Άβαταρ μέλους
theBox
Δημοσιεύσεις: 5088
Εγγραφή: Κυρ 31 Δεκ 2017, 14:56

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από theBox »

Δεν έχω παρακολουθήσει ιδιαίτερα συζητήσεις κραξίματος, αλλά εχω να δηλώσω οτι τα Carolus Rex και Heroes (λιγο λιγότερο) είναι υπερδισκάρες. Τερματισμένο catchy songwriting, που αν είχε και λιγο "παιξιμο" παραπάνω στις ρυθμικές, θα μίλαγα για αριστουργήματα.
Εραστής του έντεχνου μεταλλικού ήχου.
Άβαταρ μέλους
Xstroyer
Δημοσιεύσεις: 1338
Εγγραφή: Πέμ 11 Ιαν 2018, 12:26

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Xstroyer »

Σεβασμό σε αυτό που έχουν καταφέρει, πέρα από την υποκειμενική και αντικειμενική άποψη.

Σε δεύτερο επίπεδο, είναι στη νοοτροπία του κάγκουρα χιεβιμεταλλά να απαξιώσει τη ΔΟΥΛΕΙΑ που έφερε αποτέλεσμα για τους Sabaton με ένα απλό "να γαμηθούν, δεν μ' αρέσουν", ενώ την ίδια στιγμή να γράψει "σεντόνια" για μπάντες που θεωρεί αδικημένες ή μπάντες που επίσης δούλεψαν για αυτό που κατάφεραν αλλά βρίσκονται μέσα στο υποκειμενικό γούστο του μικρόκοσμου του.

Προσωπικά, δεν με αγγίζει η μουσική των Sabaton.
Άβαταρ μέλους
Scrollkeeper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5793
Εγγραφή: Παρ 29 Δεκ 2017, 19:30
Επικοινωνία:

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Scrollkeeper »

Υπάρχει ακόμα ο τρου χεβυμεταλάς όπως αυτός γίνονταν define πριν 10+ χρόνια που θάβει ακόμα ότι κάνει εμπορική επιτυχία και που ακούει μονο "underground" πράγματα;

Εμένα προσωπικά οι SABATON δεν μου άρεσαν ποτέ. Και το ότι έκαναν καριέρα/επιτυχία δεν έχει παίξει ρόλο στην άποψη που έχω σχηματίσει για αυτούς. Όλα τους τα τραγούδια μου φαίνονται ίδια και το όλο στρατιωτικό concept μου φαίνεται αταίριαστο με αυτό που παίζουν. Έχουν μερικά τραγούδια που κάτι πάνε να μου πουν, αλλά μέχρι εκεί. Από εκεί κ πέρα είναι θέμα γούστου.

edit: ποτέ δεν κατάλαβα τι ήταν αυτό που τους γιγάντωσε ξαφνικά πάντως.
They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, nor the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, We will remember them.
Άβαταρ μέλους
Starman
Δημοσιεύσεις: 1488
Εγγραφή: Παρ 02 Νοέμ 2018, 14:09
Τοποθεσία: ATHENS

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Starman »

Εγώ θα συμφωνήσω με Starchild. Ξεκίνησαν εντελώς από τον underground χώρο και σιγά σιγά εξελίχτηκαν σε γκρουπ κορυφής. Οι δύο ηγέτες της μπάντας είχαν από την αρχή στόχο και όραμα. Κατάφεραν να υπογράψουν σε μεγάλη εταιρεία και τελικά έγιναν από τα γκρουπ στυλοβάτες της. Όλες τους οι δουλειές είναι ποιοτικές, καλογραμμένες και σίγουρα όχι πρόχειρες και φτηνές. Με τα χρόνια βέβαια μαλάκωσαν τον ήχο τους και έγιναν mainstream αλλά αυτό είναι επιλογή κατεύθυνσης και όχι απαραίτητα κακό. Μπάντες σαν τους Sabaton σήμερα είναι υπεύθυνες για να μπει ο πιτσιρικάς στο μέταλ και από εκεί να ψάξει και να εξερευνήσει το είδος. Αυτούς έχουν για ήρωες σήμερα και δικαίως όχι τους Manilla ή τους Solstice ας πούμε. Έχω σε μεγάλη εκτίμηση τις δουλειές τους μέχρι και το Carolus Rex.
Άβαταρ μέλους
Zippo190
Δημοσιεύσεις: 6912
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 22:12

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Zippo190 »

Μέχρι και το "Primo victoria" μου ψιλοαρέσουν αλλά πέραν από αυτό τους έχασα. Μουσικά δεν μου λένε κάτι αλλά όπως και πχ οι Hammerfall σέβομαι ότι κατάφεραν με σκληρή δουλειά (άσχετα αν άμβλυναν τον ήχο τους) να βρεθούν στην κορυφή. Το ότι είναι mainstream δεν μου λέει κάτι, εκτός ίσως ότι βρίσκουν μια πατέντα και δεν αποκλίνουν από εκεί.
@CountRaven δεν ήθελα να το πω αλλά με αναγκάζεις, μια κλανιά του Adams και μια έστω και λάθος νότα από το μπάσο του Demaio εξαϋλώνουν 20 Prequelle στην καθισιά τους.
Άβαταρ μέλους
starchild
Δημοσιεύσεις: 249
Εγγραφή: Τετ 10 Ιαν 2018, 17:05

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από starchild »

Scrollkeeper έγραψε: Πέμ 22 Νοέμ 2018, 10:53 edit: ποτέ δεν κατάλαβα τι ήταν αυτό που τους γιγάντωσε ξαφνικά πάντως.
To "πολεμικό-ιστορικό" ύφος που υιοθέτησαν πιστεύω έπαιξε σημαντικό ρόλο. Ξεσηκώνει εθνικά φρονήματα ανά το παγκόσμιο.
Όταν συγκεκριμενοποιείς ένα τραγούδι, pinpointing down to a specific moment in time, in a specific place, και δεν μιλάς για δράκους και εξωγήινους, είναι λογικό να προσελκύσεις περισσότερο κόσμο. Επίσης δίνει ένα άλλο χαρακτήρα, πιο όριμο και πιο "ψαγμένο".

Το ίδιο έκαναν και οι Iron Maiden αν το δεις σε βάθος χρόνου. Όταν ήταν ζεστό το σκοπιανό, έγραψαν το Alexander the Great. Λίγα χρόνια μετά, Γκορμπατσόφ, Περεστρόικα και ιδού, Mother Russia.

Παραθέτω αυτό που βρήκα στο διαδίκτυο:
On the reverse side of the Primo Victoria Re-Armed vinyl side C sleeve, Joakim leaves a section called "How we made our "debut album"" which reads as follows:

This album is really the beginning of Sabaton as most of you know us today, from both a musical and lyrical point of view. We recorded Primo Victoria back in early 2004 and since we didn't have a record label we paid for it ourselves and returned to Studio Abyss and Tommy Tägtgren to record our new tracks.

As some of you might know, we had recorded the Metalizer album in 2002 and it had still not been released by our first record label and we were really hungry for revenge. During the 2 years we had waited for Metalizer to be released we had basically done nothing else than rehearse, play shows, write new songs and then rehearse some more, with the result that we entered the studio as more experienced musicians and more confidence than ever before. The recording and mixing of the album was done in about a month and even though we never had too much time on our hands we were never too stressed to experiment and try out new ideas.

From a personal point of view I really look back on this recording with joy and happiness since this album really defined us as a band and we had lots of fun while recording it.

Writing lyrics was a bigger challenge now that we had decided to make an album about war and that demanded much more research than a song about beer, metal or dragons, but on the other hand it was more rewarding and easier to connect to the songs emotionally. I clearly remember certain moments like when I after reading Antony Beevor's massive book about Stalingrad still stood there without inspiration and just thought, fuck this! – and took a few pages from a russian soldiers diary written during the battle and locked myself into the studio on my own in the night and improvised the lyrics and some of the melodies right there on the spot.

Pär and I worked out the system we still use for writing lyrics during this recording, Oskar and Rikard laid down their best guitar solos so far and the crazy afterparty with brothers Tommy and Peter Tägtgren ended up with our dear drummer Daniel having a 3-day hangover and not being able to drink wine for 5 years.

And yes, I really wrote the lyrics to "Metal Machine" in the bathroom, on toilet paper, with a cardboard beer crate as support! / Joakim
Άβαταρ μέλους
Aphelian
Δημοσιεύσεις: 555
Εγγραφή: Παρ 03 Αύγ 2018, 13:19

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Aphelian »

Σε προσωπικο επιπεδο δεν μου λενε τιποτα (δεν εχω λιωσει και τη δισκογραφια τους βεβαια ωστε να εχω και σφαιρικη αποψη), θεωρω πως ο τραγουδιστης τους ειναι ο ορισμος τη μετριοτητας (αρκετα συμπαθης βεβαια σαν φυσιογνωμια) οποτε απο εκει και περα meh.
Δεν θα ελεγα οτι εχω θεμα, not my cup of tea, αν σταματουσαν να παιζουν αυριο δεν θα αλλαζε το παραμικρο μεσα μου.

Σεβασμος υπαρχει σε καθε μπαντα, ιδιαιτερα "νεα" μπαντα που εχει ανεβει τοσο ψηλα, ποσο μαλλον οπως ειπε ο Starman οταν ειναι απο τις μπαντες που βαζουν νεο αιμα στη μουσικη μας. Στη σκηνη εχουν τρομακτικη ενεργεια και θεωρώ πως Live θα μου αρέσουν πολύ περισσότερο,αλλά σιγουρα δεν ειναι τυχαια εκει που ειναι.
Το "μεγεθος" μιας μπαντας δεν ειναι ποτε αναλογο του ταλεντου ή των συνεχομενων δισκων της χρονιας, συνηθως οι θυσίες που πρεπει να κανουν οι νέες μπάντες ειναι αυτές που τις γιγαντώνουν και οι πολλές θυσίες/ατελείωτη δουλειά και defined όραμα ειναι αυτό που τελικά πανε μια μπάντα σε άλλο επίπεδο.

Αν μιλούσαμε καθαρά μουσικά (ακου τον ταδε δισκο) ο παγκόσμιος Metal χάρτης θα ήταν τρομακτικά διαφορετικός.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Aphelian την Πέμ 22 Νοέμ 2018, 13:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Priamos
Δημοσιεύσεις: 3033
Εγγραφή: Δευ 01 Ιαν 2018, 23:06

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Priamos »

Ο λόγος που προσωπικά έχω σπαστει με Sabaton
και δεν θέλω να τους συζητάω, είναι ότι ενώ καραγουσταρα το Art of War (τα προηγούμενα όχι τόσο), τα επόμενα δεν μου είπαν μια. Φυσικά δεν έχω καθόλου "μίσος" για αυτούς, μόνο ζήλια που υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που περνάν καλά με τη μουσική τους ενώ εγώ όχι.
Race of Cain, ascend to heaven,
And cast God down upon the earth!
Άβαταρ μέλους
rbrigade
Δημοσιεύσεις: 5040
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 23:54

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από rbrigade »

starchild έγραψε: Πέμ 22 Νοέμ 2018, 11:22 Το ίδιο έκαναν και οι Iron Maiden αν το δεις σε βάθος χρόνου. Όταν ήταν ζεστό το σκοπιανό, έγραψαν το Alexander the Great.
Το κομμάτι κυκλοφόρησε το 1986, τότε δεν υπήρχε κανένα σκοπιανό θέμα, κανείς δεν ασχολούνταν πουθενά στον κόσμο και φυσικά το κομμάτι δεν γράφτηκε για να πάρει θέση στο θέμα. Απόδειξη ότι και όταν προέκυψε το θέμα δεν το παίξανε ποτέ. Το σκοπιανό ως θέμα πρώτης γραμμής μεταξύ Ελλάδος-Σκοπίων προέκυψε το 1991 που ανεξαρτητοποιήθηκαν τα Σκόπια από την υπό διάλυση Γιουγκοσλαβία.
Άβαταρ μέλους
starchild
Δημοσιεύσεις: 249
Εγγραφή: Τετ 10 Ιαν 2018, 17:05

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από starchild »

rbrigade έγραψε: Παρ 23 Νοέμ 2018, 00:52 Το κομμάτι κυκλοφόρησε το 1986, τότε δεν υπήρχε κανένα σκοπιανό θέμα, κανείς δεν ασχολούνταν πουθενά στον κόσμο και φυσικά το κομμάτι δεν γράφτηκε για να πάρει θέση στο θέμα. Απόδειξη ότι και όταν προέκυψε το θέμα δεν το παίξανε ποτέ. Το σκοπιανό ως θέμα πρώτης γραμμής μεταξύ Ελλάδος-Σκοπίων προέκυψε το 1991 που ανεξαρτητοποιήθηκαν τα Σκόπια από την υπό διάλυση Γιουγκοσλαβία.
Ομολογώ δεν γνωριζω τις λεπτομέρειες, ποτέ δεν διάβασα για το θέμα και ισως να βλεπω στοιχεία εκεί που δεν υπάρχουν. Παρασύρθηκα από το Mother Russia άλλη έπλασα φυσικά άλλη μια θεωρία συνομοσίας :D :D
Αυτό δεν αλλοιώνει όμως τη κατάσταση που αναφέρομαι στους Sabaton. Π.χ. είμαι σίγουρος με το Coat of Arms μία πληθώρα Ελλήνων σφραγίστηκαν ως οπαδοί με το συγκεκριμένο κομμάτι να τους αγγίζει λίγο παραπάνω από την υπόλοιπη δισκογραφία.
Άβαταρ μέλους
white_knight
Δημοσιεύσεις: 448
Εγγραφή: Τετ 07 Μαρ 2018, 16:33
Επικοινωνία:

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από white_knight »

Μια χαρα μπαντα ειναι οι sabaton.Απλα λογω εμπορικοτητας κλασσικα κραζονται ενω για να τα λεμε και ολα διαφορες γιδες επειδη και καλα ειναι underground αποθεωνονται...
Άβαταρ μέλους
rbrigade
Δημοσιεύσεις: 5040
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 23:54

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από rbrigade »

starchild έγραψε: Παρ 23 Νοέμ 2018, 04:56
rbrigade έγραψε: Παρ 23 Νοέμ 2018, 00:52 Το κομμάτι κυκλοφόρησε το 1986, τότε δεν υπήρχε κανένα σκοπιανό θέμα, κανείς δεν ασχολούνταν πουθενά στον κόσμο και φυσικά το κομμάτι δεν γράφτηκε για να πάρει θέση στο θέμα. Απόδειξη ότι και όταν προέκυψε το θέμα δεν το παίξανε ποτέ. Το σκοπιανό ως θέμα πρώτης γραμμής μεταξύ Ελλάδος-Σκοπίων προέκυψε το 1991 που ανεξαρτητοποιήθηκαν τα Σκόπια από την υπό διάλυση Γιουγκοσλαβία.
Ομολογώ δεν γνωριζω τις λεπτομέρειες, ποτέ δεν διάβασα για το θέμα και ισως να βλεπω στοιχεία εκεί που δεν υπάρχουν. Παρασύρθηκα από το Mother Russia άλλη έπλασα φυσικά άλλη μια θεωρία συνομοσίας :D :D
Αυτό δεν αλλοιώνει όμως τη κατάσταση που αναφέρομαι στους Sabaton. Π.χ. είμαι σίγουρος με το Coat of Arms μία πληθώρα Ελλήνων σφραγίστηκαν ως οπαδοί με το συγκεκριμένο κομμάτι να τους αγγίζει λίγο παραπάνω από την υπόλοιπη δισκογραφία.
Περισσότερο ήθελα να αποκαταστήσω την ιστορική λεπτομέρεια παρά να θίξω τον πυρήνα του συλλογισμού σου
Άβαταρ μέλους
Vic
Δημοσιεύσεις: 387
Εγγραφή: Τετ 28 Μαρ 2018, 19:22
Τοποθεσία: Crete
Επικοινωνία:

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από Vic »

Eγώ πάντως παιδιά τους έμαθα αρκετά αργά, έκανα μια μικρή διερευνητική, άκουσα τετριμμένο heavy/power που φλερτάρει με ποπ/καρτούν που λέγαμε πριν κάτι μήνες, μετριότατη φωνή και δεν ξανάδωσα σημασία. Μετά τους είδα headliners στο Chania Rock Festival το '15 και είδα ότι είναι πολύ πιο καρτούν από ότι είχα καταλάβει. Πολύ γυαλάδα, πολύ πληκτρομελωδία και χαρά σε ένα σκηνικό true/war metal που μου θύμιζε αποκριάτικο πάρτι του σχολείου στο Χίλτον, παιδιά ντυμένα στρατιώτες αλλά με στρας ξέρω γω. Τρου γιουροβίζιον κομπλέ με χορογραφίες, εφέ και τέτοια. Δεν ήταν κακοί, ήταν διασκεδαστικό αυτό που έβλεπα αλλά ήταν και αρκετά παιδικό. Τα μεταλλοαντανακλαστικά μου δεν την πολυπαλεύανε, από την άλλη ο περισσότερος κόσμος (νεαρόκοσμος και γερόντια που παλιμπαιδίζουν χωρίς ενοχές) την είχε καταβρεί, συμμετείχε και το λάιβ είχε πολύ παλμό, συνεπώς ως προς αυτό, ρισπέκτ, ήταν διασκεδαστές.

Ήταν σίγουρα διασκεδαστικότεροι του Gus G (με Leven!) που ήταν βαρετό το σώου και η μουσική (για τα γούστα μου τέλος πάντων) αλλά ήμουν και φορτωμένος που η δική μου καύλα, οι Flotsam and Jetsam παίξανε 35 λεπτά πολύ νωρίτερα και δεν παίξανε καν όλα τα κομμάτια που θέλανε. (άσχετο αλλά κανονικά θα έπρεπε να στάζω χολή για τους Σάμπατον λόγω αυτού - γιατί έτσι - αλλά πέραν του παιδικού του πράγματος, δεν έχω κάτι άλλο να τους προσάψω.

Το αυτό για την εμφάνισή τους στο Rockwave, όπως τους θυμόμουν, flashy, χορογραφίες, οθόνες, Α! ΟΥ! οι Σπαρτιάτες από το Χόλυγουντ, καρτούν μέταλ. Μου αρέσει το Hell and Back πάντως το κομμάτι. Άλλα κλασικά τους δεν, τα βαριέμαι.

Ένα τελευταίο πάντως: "φέρνουν κόσμο στο μέταλ". Καταρχάς δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τα πιτσιρίκια που ακούνε Σάμπατον μετά θα ψάξουν βαθύτερα γιατί πλέον υπάρχει μεγάλος αριθμός καρτούν/ποπ μέταλ για να ακούνε και μπορούν να ακούνε 20 μπάντες και να μην νιώσουν δράμι Μ Ε Τ Α Λ στην ζωή τους. Δεύτερον, οκ, καλό το gateway αλλά ό,τι και να λέμε, όσοι γίνανε μεταλλάδες σε αυτή την ζωή, αναγκαστικά περάσανε μια περίοδο καψίματος με κάποιο από τα μεγαθήρια, αυτά είναι που θα κάνουν την "ζημιά". Αλλιώς, και πείτε με μαλάκα μεταλλοπατέρα, δεν το αρνούμαι εν προκειμένω, "μεταλλάδες" που έχουν αγαπημένα ακούσματα Σάμπατονς και Αρτς Ενεμιζ και Αμον Αμαρθς και Μπατλ Μπιστς και Nightwish και Αβεντζντ Σέβενφολντς και τέτοια ιλουστρασιόν, ΝΑ κι αν τους έχουμε, ΝΑ κι αν δεν...

Αν το μέταλ είναι το κρέας στα κάρβουνα (όπως το σκέφτομαι προσωπικά), οι Sabaton είναι Πιτσίνια. Μου αρέσουν γενικώς τα πιτσίνια (όχι τόσο οι Σάμπατον) αλλά άλλο η μπριζόλα ρε φίλε και άλλο το πιτσίνι.
Άβαταρ μέλους
LuciferSteele
Δημοσιεύσεις: 6806
Εγγραφή: Κυρ 31 Δεκ 2017, 10:24

Sabaton (SWE)

Δημοσίευση από LuciferSteele »

όλοι λίγο πολύ σωστά points παραθέτετε
εγώ πάντως ένα πράγμα ξέρω. η μπάντα σίγουρα δεν είναι το μίασμα που θέλουν να παρουσιάζουν μερικοί. είναι σαφώς μέταλ απλά πιασάρικο γιουροβιζιονικό. και αν ρωτάτε εμένα, όλα τα είδη χρειάζονται στην παλέτα της ψυχαγωγίας μας. αυτό που κάνουν το κάνουν καλά και μάλιστα με νεύρο και τσαγανό ενώ μπορώ να πω πως είναι πρωτοπόροι αυτού του ήχου, δεν αντιγράφουν κάποιον
We scribe in the dark of the night our Black Steele
The evil rite of the black and the light We now reveal to you
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συγκροτήματα & Καλλιτέχνες”