Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
- Progress_Lost
- Δημοσιεύσεις: 1774
- Εγγραφή: Παρ 24 Σεπ 2021, 20:25
Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Με αφορμή κάποιες πρόσφατες κουβέντες έλεγα να δούμε κάτι αρκετά σημαντικό. Πόσο τελικά μια (ή και περισσότερες) κριτικές επηρεάζει τις πωλήσεις για ένα άλμπουμ;;
Πιο παλιά συνέβαινε αυτό περισσότερο ή τώρα ακόμα πιο πολύ;; Αν ένα άλμπουμ δεν πάρει καλες κριτικές στις μέρες μας, στην Ελλάδα πχ, θα το παραγγείλει περισσότερος κόσμος από το εξωτερικό;; Τι λένε τα στατιστικά;;
Επίσης, είναι πιο "ελαστικές" οι κριτικές στις μέρες μας;; Με το σκεπτικό, "αν τα θάψουμε όλα, ποιος θα μείνει ή τι θα πουλάμε;;"
Γενικά, σε τι επίπεδο βρίσκεται σήμερα η σχέση review-πωλήσεις;;
Πιο παλιά συνέβαινε αυτό περισσότερο ή τώρα ακόμα πιο πολύ;; Αν ένα άλμπουμ δεν πάρει καλες κριτικές στις μέρες μας, στην Ελλάδα πχ, θα το παραγγείλει περισσότερος κόσμος από το εξωτερικό;; Τι λένε τα στατιστικά;;
Επίσης, είναι πιο "ελαστικές" οι κριτικές στις μέρες μας;; Με το σκεπτικό, "αν τα θάψουμε όλα, ποιος θα μείνει ή τι θα πουλάμε;;"
Γενικά, σε τι επίπεδο βρίσκεται σήμερα η σχέση review-πωλήσεις;;
Re: Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Δεν θα έλεγα ότι είναι ακριβώς η κριτική αλλά το hype. Στα 90ς οι κριτικές ανέβαζαν ή έστελναν μια μπάντα στα αζήτητα και ήτανε λογικό: δεν είχες τη δυνατότητα να ακούσεις το δίσκο, οπότε ό,τι έγραφε ο κριτικός αυτό έπαιρνες σαν δεδομένο. Τώρα μπορείς να ακούσεις το δίσκο ολόκληρο και να αποφασίσεις. Αλλά επειδή οι κυκλοφορίες είναι τόσες πολλές, όλες διαθέσιμες και κανείς δεν ακούει προσεκτικά πλέον παρά μόνο περιστασιακά οι εταιρείες στοχεύουν στην δημιουργία θορύβου γύρω από μια κριτική ώστε να κερδίσουν την προσοχή του κοινού. Ένα δυνατό ep ή demo βοηθάει. Επιπλέον οι εταιρείες συνήθως ακολουθούν η μία την άλλη: βγήκανε οι Eternal Champion κάνανε επιτυχία και αμέσως άρχισαν να υπογράφουν παρόμοιες μπάντες. Ποίες όμως είναι πραγματικά καλές; Οι Megaton Sword κυκλοφόρισαν ένα μέτριο δίσκο το ίδιο και οι Blazon Rite (λίγο καλύτερο βέβαια). Οι Gatekeeper ξεχάστηκαν σχεδόν άμεσα. Knight and Gallow και Throne of Iron χαριτωμένοι αλλά όχι για πολλά πολλά. Και πάει λέγοντας...
@CountRaven δεν ήθελα να το πω αλλά με αναγκάζεις, μια κλανιά του Adams και μια έστω και λάθος νότα από το μπάσο του Demaio εξαϋλώνουν 20 Prequelle στην καθισιά τους.
- Progress_Lost
- Δημοσιεύσεις: 1774
- Εγγραφή: Παρ 24 Σεπ 2021, 20:25
Re: Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Nαι καταλαβαίνω αυτό το hype... Λες αυτό το hype να δημιουργείται από περιοδικά, webzines, κτλ;;
- Advancing Yokeda
- Δημοσιεύσεις: 2289
- Εγγραφή: Πέμ 17 Οκτ 2019, 11:33
Re: Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Το hype που βγάζει μάτι πως είναι στημένο να σε κάνει να σου αρέσει μια κυκλοφορία θες δε θες είναι που εμένα ενοχλεί. Υπάρχουν φάσεις που πραγματικά ξενερώνω με κάτι που κανονικά θα μου άρεσε.
Το hype που προκύπτει επειδή προηγήθηκε γαμάτος δίσκος ή επειδή είναι μια ιστορική μπάντα, αυτό το καταλαβαίνω και συμμετέχω.
Και τα 2 παραπάνω είναι υποκειμενικά.
Οι Helstar κυκλοφόρησαν το υπεργαμάτο Vampiro πριν λίγα χρόνια και δεν κατάλαβα κανένα hype για την πάρτη τους. Και ιστορική μπάντα και εξαιρετικός δίσκος. Μάλιστα ακούγοντας το μια φορά θεωρούσα δεδομένο πως θα υπήρχε ευρεία διανομή στην Ελλάδα. Δεν το είδα σε κανένα μεταλλομάγαζο να φιγουράρει. Κατέληξα να το πετύχω σε ένα σάπιο μαγαζί στη Νέα Υόρκη (και να το μοσχοπληρώσω +/-).
Και η φετινή περίπτωση των Hammerstar. Και η φετινή περιπτωση των μεγάλων Cauldron Born. Πέρα από τα σχόλια στο φόρουμ δεν έχω διαπιστώσει κάτι ουάου να παίζει μ' αυτούς που να το πεις hype και με χαλά που είναι κυκλοφορίες του τώρα, του σήμερα και θα επρεπε τώρα και σήμερα να λάβουν την προσοχή που τους αξίζει. Και κυρίως επειδή μιλάμε για το 2022 και όχι το 1997. Το 1997 κυκλοφόρησε το Born of the cauldron αλλά το βρίσκω εντελώς φυσιολογικό που ασχολιόμουν με τους Hammerfall. Αλλά στα 2022 με τις τόσες δυνατότητες το να μην στηρίζεται μεγαλοπρεπώς κάτι που (ok υποκειμενικά) αξίζει πραγματικά δεν είναι λίγο too much?
Το hype που προκύπτει επειδή προηγήθηκε γαμάτος δίσκος ή επειδή είναι μια ιστορική μπάντα, αυτό το καταλαβαίνω και συμμετέχω.
Και τα 2 παραπάνω είναι υποκειμενικά.
Οι Helstar κυκλοφόρησαν το υπεργαμάτο Vampiro πριν λίγα χρόνια και δεν κατάλαβα κανένα hype για την πάρτη τους. Και ιστορική μπάντα και εξαιρετικός δίσκος. Μάλιστα ακούγοντας το μια φορά θεωρούσα δεδομένο πως θα υπήρχε ευρεία διανομή στην Ελλάδα. Δεν το είδα σε κανένα μεταλλομάγαζο να φιγουράρει. Κατέληξα να το πετύχω σε ένα σάπιο μαγαζί στη Νέα Υόρκη (και να το μοσχοπληρώσω +/-).
Και η φετινή περίπτωση των Hammerstar. Και η φετινή περιπτωση των μεγάλων Cauldron Born. Πέρα από τα σχόλια στο φόρουμ δεν έχω διαπιστώσει κάτι ουάου να παίζει μ' αυτούς που να το πεις hype και με χαλά που είναι κυκλοφορίες του τώρα, του σήμερα και θα επρεπε τώρα και σήμερα να λάβουν την προσοχή που τους αξίζει. Και κυρίως επειδή μιλάμε για το 2022 και όχι το 1997. Το 1997 κυκλοφόρησε το Born of the cauldron αλλά το βρίσκω εντελώς φυσιολογικό που ασχολιόμουν με τους Hammerfall. Αλλά στα 2022 με τις τόσες δυνατότητες το να μην στηρίζεται μεγαλοπρεπώς κάτι που (ok υποκειμενικά) αξίζει πραγματικά δεν είναι λίγο too much?
τοτε μπορει ενας βαθια ηθικος δεκτης (αληθεια υπάρχει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ηθική ή ειναι προιον ενος δυναμικου πολιτισμικου zeitgeist?) να βρει μια καθαρκτικη εμπειρια στο εργο ενος πομπου "ανθρωπινο σκουπιδι".
Re: Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Με αυτά που διάβασα παραπάνω:
Ακόμα μπορεί να επηρεάσει κάποιες πωλήσεις μια κριτική ή ένα θετικό σχόλιο από κάποιο "γνωστό" πρόσωπο. Σε καμία περίπτωση όπως γινόταν παλιότερα, αλλά μπορεί να γίνει.
Όσον αφορά τα media, ακόμα και σήμερα, υπάρχουν κάποιοι που θα δουν θετικά κάποια κυκλοφορία και ίσως την αγοράσουν λόγω κάποιας καλής κριτικής. Σε καμία περίπτωση όπως γινόταν παλιότερα, αλλά γίνεται. Αν δεν γινόταν, δεν θα υπήρχαν και περιοδικά ή κάποια media. Όλοι έχουν κάποιους φίλους (ή οπαδούς, αν προτιμάτε), ακόμα και τα media.
Υπάρχει και κάτι άλλο όμως. Κάποιες φορές, κάποιοι αναγνώστες επηρεάζονται θετικά ή απλώς προτιμούν να τσεκάρουν αυτό που θα διαβάσουν σε κριτική κάποιου που γνωρίζουν ότι ταιριάζουν τα γούστα τους ή ξέρουν πως απλώς δεν θα αναφέρει μαλακίες. Εκεί δεν μετράει το μέσο, αλλά η άποψη του γραφιά και ποιος είναι αυτός.
Οι κριτικές δεν θα έλεγα πως είναι πιο ελαστικές στις μέρες μας, απλώς υπάρχει υπερπληθώρα κυκλοφοριών και κάποια μέσα, αντί να γράψουν μια κακή κριτική για κάποιον όποιον να'ναι, προτιμούν να ασχοληθούν με κάτι καλύτερο. Υπάρχουν εκατοντάδες κυκλοφορίες και από τη στιγμή που δεν γίνεται να παρουσιάζονται όλες, γίνεται ένα ξεκαθάρισμα σε τι θα προχωρήσει. Τα κριτήρια μπορεί να είναι και αντικειμενικά, όχι μόνο υποκειμενικά.
Κανένα hype δεν δημιουργείται πλέον μόνο από περιοδικά ή media. Για να υπάρξει hype, θα πρέπει να υπάρξει και κοινό να το στηρίξει, και αντίστοιχα να υπάρξουν και κάποιες πωλήσεις.
Το παράδειγμα των Cauldron Born που αναφέρθηκε δεν στέκει ιδιαίτερα, γιατί εκεί υπάρχει άλλη παράμετρος. Μιλάμε για μια κυκλοφορία που ξεκίνησε με προπληρωμένη καμπάνια από τη μπάντα, βγήκε ένα CD για αυτούς που πλήρωσαν, μετά από μήνες βγήκε μια άλλη έκδοση για τους υπόλοιπους (χωρίς διανομή) και κάποια στιγμή θα βγει και βινύλιο. Kανένας προγραμματισμός. Σε όλα αυτά, δεν υπήρχε κανένα promo και κριτικές έγιναν μόνο από όποιους έστειλαν οι ίδιοι στη μπάντα και ο Bentley τους απάντησε. Δεν μπορεί να υπάρξει hype έτσι, όσο καλό και να είναι το album. Πρέπει να βοηθήσουν και οι συνθήκες.
Ακόμα μπορεί να επηρεάσει κάποιες πωλήσεις μια κριτική ή ένα θετικό σχόλιο από κάποιο "γνωστό" πρόσωπο. Σε καμία περίπτωση όπως γινόταν παλιότερα, αλλά μπορεί να γίνει.
Όσον αφορά τα media, ακόμα και σήμερα, υπάρχουν κάποιοι που θα δουν θετικά κάποια κυκλοφορία και ίσως την αγοράσουν λόγω κάποιας καλής κριτικής. Σε καμία περίπτωση όπως γινόταν παλιότερα, αλλά γίνεται. Αν δεν γινόταν, δεν θα υπήρχαν και περιοδικά ή κάποια media. Όλοι έχουν κάποιους φίλους (ή οπαδούς, αν προτιμάτε), ακόμα και τα media.
Υπάρχει και κάτι άλλο όμως. Κάποιες φορές, κάποιοι αναγνώστες επηρεάζονται θετικά ή απλώς προτιμούν να τσεκάρουν αυτό που θα διαβάσουν σε κριτική κάποιου που γνωρίζουν ότι ταιριάζουν τα γούστα τους ή ξέρουν πως απλώς δεν θα αναφέρει μαλακίες. Εκεί δεν μετράει το μέσο, αλλά η άποψη του γραφιά και ποιος είναι αυτός.
Οι κριτικές δεν θα έλεγα πως είναι πιο ελαστικές στις μέρες μας, απλώς υπάρχει υπερπληθώρα κυκλοφοριών και κάποια μέσα, αντί να γράψουν μια κακή κριτική για κάποιον όποιον να'ναι, προτιμούν να ασχοληθούν με κάτι καλύτερο. Υπάρχουν εκατοντάδες κυκλοφορίες και από τη στιγμή που δεν γίνεται να παρουσιάζονται όλες, γίνεται ένα ξεκαθάρισμα σε τι θα προχωρήσει. Τα κριτήρια μπορεί να είναι και αντικειμενικά, όχι μόνο υποκειμενικά.
Κανένα hype δεν δημιουργείται πλέον μόνο από περιοδικά ή media. Για να υπάρξει hype, θα πρέπει να υπάρξει και κοινό να το στηρίξει, και αντίστοιχα να υπάρξουν και κάποιες πωλήσεις.
Το παράδειγμα των Cauldron Born που αναφέρθηκε δεν στέκει ιδιαίτερα, γιατί εκεί υπάρχει άλλη παράμετρος. Μιλάμε για μια κυκλοφορία που ξεκίνησε με προπληρωμένη καμπάνια από τη μπάντα, βγήκε ένα CD για αυτούς που πλήρωσαν, μετά από μήνες βγήκε μια άλλη έκδοση για τους υπόλοιπους (χωρίς διανομή) και κάποια στιγμή θα βγει και βινύλιο. Kανένας προγραμματισμός. Σε όλα αυτά, δεν υπήρχε κανένα promo και κριτικές έγιναν μόνο από όποιους έστειλαν οι ίδιοι στη μπάντα και ο Bentley τους απάντησε. Δεν μπορεί να υπάρξει hype έτσι, όσο καλό και να είναι το album. Πρέπει να βοηθήσουν και οι συνθήκες.
- Progress_Lost
- Δημοσιεύσεις: 1774
- Εγγραφή: Παρ 24 Σεπ 2021, 20:25
Re: Πόσο τελικά επηρεάζει μια κριτική τις πωλήσεις;;;
Thanks για την απάντηση και τα διαφωτιστικά σχόλια... Αρκετά κοντά σε αυτά που πίστευα...