13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Κουβέντες μεταλλικές, απλές και σταράτες...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Scrollkeeper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5979
Εγγραφή: Παρ 29 Δεκ 2017, 19:30
Επικοινωνία:

13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Scrollkeeper »

Οι Metallica καταθέτουν αγωγή κατά του Napster. Αυτή η αγωγή θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον ακούμε μουσική.

Η ιστορία αυτή ξεκινά το 1999, με τον Shawn Fanning, ένα 19χρονο φοιτητή. Αγανακτισμένος γιατί δεν βρίσκει το υλικό που θέλει στο ίντερνετ, ο Fanning παρατά τις σπουδές του για να δημιουργήσει το Napster. Πρόκειται ουσιαστικά για μία peer-to-peer πλατφόρμα που σου επιτρέπει να δεις και να «κατεβάσεις» τα αρχεία MP3 που είναι αποθηκευμένα στους άλλους υπολογιστές που είναι συνδεδεμένοι με το σύστημα. Αυτό σημαίνει, αυτόματα, ότι και τα δικά σου αρχεία είναι διαθέσιμα προς download από τους υπόλοιπους.

Ο Fanning θα εξηγούσε αργότερα ότι αρχικά ήθελε απλά έναν τρόπο για να μοιράζεται κανείς αρχεία με τους φίλους του. Όμως, μόλις το πρόγραμμα βγήκε στον αέρα, η δημοτικότητά του ήταν εκρηκτική. Εκατομμύρια τραγούδια ήταν διαθέσιμα σε όλους σχεδόν μέσα σε ένα βράδυ και έτσι, ο αριθμός των χρηστών του Napster έτρεχε με τέτοιους ρυθμούς, ώστε διπλασιαζόταν κάθε λίγες εβδομάδες.
Η συνέχεια εδώ: https://www.kathimerini.gr/culture/musi ... e-moysiki/

Εικόνα

Τελικά είχε δίκιο ο μικρός κ άρυθμος Δανός;
They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, nor the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, We will remember them.
Άβαταρ μέλους
CountRaven
Δημοσιεύσεις: 14655
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 20:09

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από CountRaven »

Δεν νομίζω ότι η μήνυση άλλαξε τον τρόπο που ακούμε μουσική. Η ιδέα του Napater έθεσε το standard, έκανε το μπαμ της και ακόμα με αυτό τον τρόπο κατεβάζουμε -για να ακουσουμε- υλικό στην ουσία officially ή unofficially.

Και το stream ένα είδος sharing είναι έστω και αν μιλάμε για server και client.
Ο παλιμπαιδισμός των νεώτερων μπαντών "είμαστε τόσο εκτός σκηνής αλλά ηχογραφούμε για την Metal Blade" μόνο underground δεν είναι. - Zippo190 - Forgotten Scroll Forum - 2018
Άβαταρ μέλους
RedSharks
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Τετ 12 Σεπ 2018, 10:25

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από RedSharks »

Ok, εγώ τα έχω λίγο διαφορετικά στο μυαλό μου.

Η αγωγή των Metallica δεν άλλαξε απολύτως τίποτα στην ***αναπόφευκτη*** ροή των πραγμάτων. Είναι σαν να έχεις ένα γιγαντιαίο υδροηλεκτρικό φράγμα όπως αυτό της φωτογραφίας, το οποίο κάπου έχει μια μεγάλη ρωγμή. Είναι θέμα χρόνου η ρωγμή να ανοίξει και το νερό να πνίξει τα πάντα. Η αγωγή των Metallica ήταν σαν να προσπαθείς να συγκρατήσεις τη ρωγμή με σίλοτεϊπ.
ydroilektriko-fragma.jpg
ydroilektriko-fragma.jpg (179.28 KiB) Προβλήθηκε 4894 φορές
Η «ρωγμή», ήταν προφανώς η εξάπλωση του internet σε κάθε νοικοκυριό, και ταυτόχρονα η ύπαρξη του MP3 φορμάτ. Από τη στιγμή που είχες αυτά τα δύο, ήταν απλά θέμα χρόνου κάποιος κάπου να βρει έναν τρόπο ώστε υπολογιστές συνδεδεμένοι στο internet να μπορούν να ανταλάσσουν αρχεία μουσικής (ή αρχεία γενικότερα) μεταξύ τους. Και ούτε οι Metallica, ούτε ο θεός ο ίδιος θα μπορούσαν αυτό να το εμποδίσουν.

Θα έλεγα επίσης ότι το peer-to-peer αυτό καθαυτό άλλαξε τον τρόπο που έχουμε πρόσβαση στη μουσική. Δηλαδή έδωσε τη δυνατότητα στον οποιοδήποτε να μπορεί να βρει σχεδόν οτιδήποτε, τσάμπα. Αλλά ο τρόπος που ακούμε μουσική, άλλαξε καταρχήν από την εφεύρεση του MP3 και των υπολοίπων ψηφιακών format ήχου, και έπειτα από την εφεύρεση του Youtube (αφού υπάρχει άπειρος κόσμος που δεν μπαίνει πια καν στον κόπο να κατεβάσει mp3, και απλά ακούει ό,τι θέλει από το Youtube).
Άβαταρ μέλους
Scrollkeeper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5979
Εγγραφή: Παρ 29 Δεκ 2017, 19:30
Επικοινωνία:

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Scrollkeeper »

Ο τίτλος του άρθρου της Καθημερινής είναι ψιλο-κλιμπέη 😬 αλλά έχει μέσα δύο ωραία points:
Ο τρόπος με τον οποίο ο κόσμος ακούει μουσική είχε αλλάξει. Το Napster ουσιαστικά δημιούργησε την αγορά της online κατά παραγγελία ψυχαγωγίας που σήμερα εκτείνεται όχι μόνο στη μουσική, αλλά και στο τηλεοπτικό περιεχόμενο.

Όμως οι πόλεμοι της μουσικής δεν κόπασαν ποτέ, είτε αφορούν το iTunes της Apple, το YouTube που γιγαντώθηκε πάνω σε πειρατικά video clips ή το Spotify και τη διαμάχη του με τους καλλιτέχνες για τα δικαιώματα.
Κ εγώ πιστεύω πως η μήνυση δεν άλλαξε κάτι στο πρακτικό του θέματος: από δυο ηχεία ακούγαμε τότε, από δυο ηχεία ακούμε και σήμερα. Επίσης, αν δεν ήταν οι Metallica αυτοί που τελικά πάτησαν το κουμπάκι θα ήταν κάποιος άλλος και ενδεχομένως πιο γνωστός από την φρεσκοκουρεμένη τετράδα 😬

Πάντως, μετά από τόσα χρόνια κ παρατηρώντας το πως γίνονται πλεον τα πράγματα, πιστεύω πως ο τρόπος που χειρίστηκαν το θέμα όλες οι πλευρές επιρρέασε κατά πολύ τις παραγωγές, τους καλλιτέχνες κ εν τέλει το πως εμείς «ακούμε» (σσ: γενικότερα) μουσική σήμερα (όχι μόνο στο μέταλ). Νομίζω πως αν καλλιτέχνες και δισκογραφικές είχαν αποδεκτεί και καβαλήσει το ντίτζιταλ κύμα προς όφελός τους, αντί να προσπαθούν να αδειάσουν τον Τιτανικό με κουβαδάκια, το σημερινό τοπίο θα ήταν κατά πολύ διαφορετικό και με μεγάλους κερδισμένους τόσο εμάς, τους μουσικόφιλους, όσο κ τους καλλιτέχνες / παραγωγούς.
They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, nor the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, We will remember them.
Άβαταρ μέλους
Advancing Yokeda
Δημοσιεύσεις: 2627
Εγγραφή: Πέμ 17 Οκτ 2019, 11:33

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Advancing Yokeda »

Scrollkeeper έγραψε: Τετ 13 Απρ 2022, 21:57 Τελικά είχε δίκιο ο μικρός κ άρυθμος Δανός;
Μιλάμε για τον Lars Ulrich. Απλά ΔΕΝ γίνεται να έχει δίκιο.

Δεν ξέρω αν επηρέασε τον τρόπο που ακούμε μουσική, θυμάμαι όμως οι MετάπλυτΑ να κατεβαίνουν πολλά σκαλιά κάτω από τη θέση που είχαν κρατήσει για χρόνια των Super-Star-Metal-Cool-Guys-F*ck-Yeah-James. Και μόνο για αυτό πρέπει να λογίζεται σαν ιστορική στιγμή στο μέταλ.
Behold their steel
Black forever
On their blades the curse
The sorcery of death
Άβαταρ μέλους
Xstroyer
Δημοσιεύσεις: 1850
Εγγραφή: Πέμ 11 Ιαν 2018, 12:26

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Xstroyer »

Πάντως, σχεδόν ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι μουσικοί που έκραζαν τον Ulrich και τους Metallica τότε, είναι αυτοί που μετά από λίγα χρόνια άρχισαν να γκρινιάζουν για τα παράνομα downloads και την ελεύθερη μουσική online που τους στερεί φυσικές πωλήσεις.
Άβαταρ μέλους
Progress_Lost
Δημοσιεύσεις: 1896
Εγγραφή: Παρ 24 Σεπ 2021, 20:25

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Progress_Lost »

Πάντα υπήρχε θέμα με το ζήτημα της "παράνομης" μουσικής. Τη θυμάστε τη διαφήμιση των 80ς στο MTV για το ότι το tape-trading είναι παράνομο;;

Απλά φαίνεται ότι όσα χρόνια και να περάσουν, ο έμπορος θα παραμείνει έμπορος και θα θέλει μέγιστο κέρδος, άσχετα αν αυτό που πουλά δεν ανταποκρίνεται στην τιμή.. Αν ένας δίσκος ήταν πραγματικά πολύ καλός λίγοι θα γκρίνιαζαν για την τιμή.. οι περισσότεροι θα το ήθελαν στη συλλογή τους παρά το όποιο φυσιολογικό κόστος.. Αλλά να δώσεις 15 ευρώ (ή το παλιό πεντοχίλιαρο για τους πιο παλιούς!) και με το ζόρι να ακούγονται 1-2 τραγούδια, ε.. πάνε αυτές οι εποχές... Αυτό ήρθε να αντιμετωπίσει το ιντερνετ/downloading κατά κύριο λόγο... την περιέργεια και δίψα για ποσότητα όχι για ποιότητα..



Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Scrollkeeper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5979
Εγγραφή: Παρ 29 Δεκ 2017, 19:30
Επικοινωνία:

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Scrollkeeper »

Στην περίπτωση των Λεφτάλικα βέβαια υπήρξε ακόμα ένας παράγοντας εκτός από την πειρατεία: το leak που έγινε σε ακυκλοφόρητο υλικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε οικονομικό, νομικό, κλπ επίπεδο. Η όλη φαση ανέδειξε ενδιαφέροντα πραγματάκια πάντως...
They shall grow not old, as we that are left grow old: Age shall not weary them, nor the years condemn. At the going down of the sun and in the morning, We will remember them.
Άβαταρ μέλους
Advancing Yokeda
Δημοσιεύσεις: 2627
Εγγραφή: Πέμ 17 Οκτ 2019, 11:33

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Advancing Yokeda »

Progress_Lost έγραψε: Πέμ 14 Απρ 2022, 16:11 Απλά φαίνεται ότι όσα χρόνια και να περάσουν, ο έμπορος θα παραμείνει έμπορος και θα θέλει μέγιστο κέρδος, άσχετα αν αυτό που πουλά δεν ανταποκρίνεται στην τιμή.. Αν ένας δίσκος ήταν πραγματικά πολύ καλός λίγοι θα γκρίνιαζαν για την τιμή.. οι περισσότεροι θα το ήθελαν στη συλλογή τους παρά το όποιο φυσιολογικό κόστος.. Αλλά να δώσεις 15 ευρώ (ή το παλιό πεντοχίλιαρο για τους πιο παλιούς!) και με το ζόρι να ακούγονται 1-2 τραγούδια, ε.. πάνε αυτές οι εποχές..
Μόνο Αλήθειες.
Δε θα σταματήσω ποτέ να κράζω τους συντάκτες και τα περιοδικά που μου γέμισαν από νωρίς τη δισκοθήκη μου με σαβούρες.

Επίσης το θέμα που θίγεις σηκώνει ξεχωριστή συζήτηση μόνο του. Π.χ. το Hail to England κυκλοφόρησε στα 1984 (το ίδιο ισχύει και για Awaken the guardian, Born of the cauldron κτλ...) και οι σημερινοί μουσικοί δεν έχουν όχι την ικανότητα να το ξεπεράσουν, ούτε καν λίγη αξιοπρέπεια να προσπαθήσουν να το φτάσουν (εννοείται μιλάω για εμπνευση).
Πώς γίνεται 4-5 άνθρωποι να μπαίνουν στο στουντιο να ξοδεύουν χρονο και χρήμα για να κυκλοφορήσουν κακά αντίγραφα ή ανέπνευστα άλμπουμ.... 40 χρόνια μετά... και να ζητάνε και να πουλήσουν (ή να επιμένουν οι έμποροι πως η πραμάτεια τους αξίζει).
Behold their steel
Black forever
On their blades the curse
The sorcery of death
Άβαταρ μέλους
Progress_Lost
Δημοσιεύσεις: 1896
Εγγραφή: Παρ 24 Σεπ 2021, 20:25

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Progress_Lost »

Advancing Yokeda έγραψε: Παρ 15 Απρ 2022, 10:09
Progress_Lost έγραψε: Πέμ 14 Απρ 2022, 16:11 Απλά φαίνεται ότι όσα χρόνια και να περάσουν, ο έμπορος θα παραμείνει έμπορος και θα θέλει μέγιστο κέρδος, άσχετα αν αυτό που πουλά δεν ανταποκρίνεται στην τιμή.. Αν ένας δίσκος ήταν πραγματικά πολύ καλός λίγοι θα γκρίνιαζαν για την τιμή.. οι περισσότεροι θα το ήθελαν στη συλλογή τους παρά το όποιο φυσιολογικό κόστος.. Αλλά να δώσεις 15 ευρώ (ή το παλιό πεντοχίλιαρο για τους πιο παλιούς!) και με το ζόρι να ακούγονται 1-2 τραγούδια, ε.. πάνε αυτές οι εποχές..
Μόνο Αλήθειες.
Δε θα σταματήσω ποτέ να κράζω τους συντάκτες και τα περιοδικά που μου γέμισαν από νωρίς τη δισκοθήκη μου με σαβούρες.

Επίσης το θέμα που θίγεις σηκώνει ξεχωριστή συζήτηση μόνο του. Π.χ. το Hail to England κυκλοφόρησε στα 1984 (το ίδιο ισχύει και για Awaken the guardian, Born of the cauldron κτλ...) και οι σημερινοί μουσικοί δεν έχουν όχι την ικανότητα να το ξεπεράσουν, ούτε καν λίγη αξιοπρέπεια να προσπαθήσουν να το φτάσουν (εννοείται μιλάω για εμπνευση).
Πώς γίνεται 4-5 άνθρωποι να μπαίνουν στο στουντιο να ξοδεύουν χρονο και χρήμα για να κυκλοφορήσουν κακά αντίγραφα ή ανέπνευστα άλμπουμ.... 40 χρόνια μετά... και να ζητάνε και να πουλήσουν (ή να επιμένουν οι έμποροι πως η πραμάτεια τους αξίζει).
AΚΡΙΒΩΣ έτσι...
Άβαταρ μέλους
crimsonglory
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: Σάβ 04 Σεπ 2021, 15:06

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από crimsonglory »

Σίγουρα μέσες άκρες συμφωνώ με τα σημεία που αναφέρουν ο progress_lost k o advancing yokeda. Απλά θεωρώ ότι ο έμπορος δεν προσπαθεί να πείσει κανέναν για τίποτα, αν και το marketing σίγουρα έχει τη θέση του εδώ. Από εκεί και πέρα, όσο η πραμάτεια τους ξεπουλαει ,και παράγουν και ανεβάζουν τις τιμές τους, έτσι παίζεται αφού. Όταν η ζήτηση μειωθεί θα αρχίσουν να προσαρμόζονται όπως έκαναν πάντα.
Άβαταρ μέλους
RedSharks
Δημοσιεύσεις: 329
Εγγραφή: Τετ 12 Σεπ 2018, 10:25

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από RedSharks »

Εγώ διαφωνώ με αυτό που λέει ο @Progress_Lost περί εμπόρων, σχέση ποιότητας/τιμής κτλ

Είναι δικαίωμα του οποιουδήποτε (μουσικού, εταιρείας, μαγαζιού κτλ) να βάλει όποια τιμή θέλει στο προϊόν που έχει προς πώληση. Και εγώ μπορώ να ηχογραφήσω CD όπου μόνο να ρεύομαι και να κλάνω και να βάλω τιμή 50 ευρώ + μεταφορικά. Είναι δικαίωμά μου. Όπως είναι δικαίωμά σου να το αγοράσεις ή να ΜΗΝ το αγοράσεις. Η αγορά πρέπει να είναι ελεύθερη. Στην ελεύθερη αγορά, η τιμή γενικά καθορίζεται από τη σχέση προσφοράς-ζήτησης. Αν το CD μου με τις κλανιές δεν το αγοράσει κανείς, και εγώ έχω όντως ανάγκη να το πουλήσω, τότε αναγκαστικά θα ρίξω την τιμή. Όταν μια εταιρεία βάζει έναν τίτλο σε μεγάλη προσφορά, τύπου 50% έκπτωση κτλ, στην ουσία αυτό συμβαίνει. Προσπαθεί να το ξεφορτωθεί γιατί δεν πουλάει. Αν από την άλλη (για κάποιον περίεργο λόγο) υπάρξει μεγάλη ζήτηση, τότε ίσως σκεφτώ ότι και τα 50 ευρώ είναι λίγα. Δεν υπάρχει κάτι ανήθικο σε αυτό.

Το άλλο σχόλιο περί Hail to England, Awaken the guardian κτλ επίσης είναι προβληματικό, γιατί παραβλέπει δύο σημαντικές παραμέτρους:

1. Μιλάμε για επαγγελματικές μπάντες, δηλαδή ανθρώπους και οικογένειες ολόκληρες που ζούνε από αυτό, είναι το επάγγελμά τους. Από αυτό πληρώνουν το νοίκι, το φαγητό, τη βενζίνη, το ρεύμα, τα φροντιστήρια των παιδιών τους κτλ κτλ κτλ. Επομένως είτε έχουν έμπνευση είτε όχι, είτε έχουν κουραστεί είτε όχι, είτε «το νοιώθουν» όπως το ένοιωθαν το 1984 είτε όχι, είναι δεδομένο ότι κάθε 2-3-4 χρόνια πρέπει να βγάλουν καινούργιο δίσκο γιατί από αυτό (+ τις συναυλίες) ζουν. Το αν αυτό τον δίσκο θα τον αγοράσεις εσύ είναι φυσικά δική σου απόφαση, κανένας δεν σε υποχρεώνει.

2. Υπάρχει το ενδεχόμενο οι μπάντες αυτές ΟΝΤΩΣ να πιστεύουν ότι ο καινούργιος δίσκος τους είναι γαμάτος, ίσως και καλύτερος από τις κλασσικές τους δουλειές. Δηλαδή υπάρχει το ενδεχόμενο ο DeMaio να πιστεύει στα αλήθεια ότι το The Lord of Steel είναι καλύτερο από το Hail to England, ή ο Steve Harris ότι το Senjutsu είναι καλύτερο από το Seventh Son. Επομένως η πρόταση «...οι σημερινοί μουσικοί δεν έχουν όχι την ικανότητα να το ξεπεράσουν, ούτε καν λίγη αξιοπρέπεια να προσπαθήσουν να το φτάσουν...» δεν στέκει γιατί το βλέπει από την υποκειμενική σκοπιά του ακροατή. Από τη σκοπιά του δημιουργού, ίσως αυτός θεωρεί ότι το καινούργιο είναι καλύτερο από το x-y παλιό.
Άβαταρ μέλους
Advancing Yokeda
Δημοσιεύσεις: 2627
Εγγραφή: Πέμ 17 Οκτ 2019, 11:33

Re: 13 Απριλίου 2000: Η μήνυση που άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ακούμε μουσική

Δημοσίευση από Advancing Yokeda »

- O Χέτφιλντ γνωρίζει πολύ καλά πως ότι έχουν κυκλοφορήσει οι Μetallica από το 90 και μετά είναι υποδεέστερο του Master of puppets. O Ντεμάιο γνωρίζει ακόμα καλύτερα πως ότι κυκλοφόρησε από το 96 και μετά είναι υποδεέστερο του Sign of the hammer, Ο Harris έχει φουλ επίγνωση για τη διαφορά του brave new world με το Powerslave.

- Το ότι οι μεγάλοι και γνωστοί (πλην Manowar) είναι επαγγελματίες με περιουσίες που δε φανταζόμαστε και βγαζουν συνειδητά φόλες, μας είναι αδιάφορο.

- Και οι τιμές των προιόντων είναι αδιάφορες. Το κεντρικό θέμα είναι αν έχει κάποιος έμπνευση να την εκφράσει με νότες ή όχι. Οι έμποροι και οι κριτικοί που αποθεώνουν ανέπνευστα μουσικά προιόντα παραμένουν το πρόβλημα στη μουσική. Όχι οι μουσικοί. Αν τους έκραζαν αντί να τους προωθούν με τα μπούνια θα το βλέπανε αλλιώς...

- Το μάρκετινγκ έχει ακριβώς αυτή τη λειτουργία. Να σε υποχρεώνει να σου αρέσει κάτι, χωρίς να σου αρέσει.

- Προφανώς και όλοι χωράνε στις βιτρίνες, οι γνωστοί οι άγνωστοι οι ικανοί και οι ανίκανοι, αλλά υπάρχει ένα θέμα με την υπερπληθώρα από καρικατούρες. Ειδικά όταν πλασάρονται σαν το νεξτ μπιγκ θινγκ.
Behold their steel
Black forever
On their blades the curse
The sorcery of death
Απάντηση

Επιστροφή στο “Heavy metal καταστάσεις...”