Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Κουβέντες μεταλλικές, απλές και σταράτες...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
CountRaven
Δημοσιεύσεις: 14655
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 20:09

Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από CountRaven »

Μιας και είδα πως το τόπικ για τους En Force σας άρεσε:
viewtopic.php?p=63692#p63692

Και εφόσον ανοίξατε τόπκ με Ryche κλώνους:
viewtopic.php?f=22&p=64116#p64116

Είπα σήμερα να αναφερθώ λίγο παραπάνω στην μπάντα κόσμημα που ακούει στο όνομα Apocalypse.

Όσοι με ξέρετε, γνωρίζετε την λατρεία που τους έχω. Όσοι δεν ΤΟΥΣ ξέρετε, να τους μάθετε άμεσα. Το κείμενο εστιάζει στο reissue της Arkeyn Steel (2017) μα είναι θαυμάσια ευκαιρία γνωριμίας με την μπάντα.


Ο κιθρίστας -και βασικό μέλος των Apocalypse- John Luepnitz σε ηλικία 20 χρονών θα μπει στους Regenerade Fate, demo δεν είχαν. Ένα live έκαναν όλο και όλο. Η αρχή όμως είχε γίνει.

Οι Renegade Fate ήταν η βάση για να ξεκινήσουν οι Apocalypse και να μας δώσουν 2 αριστουργήματα.

Fast forward στο σήμερα για να σημειώσω πως ο κιθαρίστας John Luepnitz έχει κάνει μπάντα με τον ΘΕΟ (ΘΕΟΤΗΤΑ λέμε) Fred Ruzicka από Damascus -επίσης από Michigan- και με original μέλη από Apocalypse και φτιάχνουν υλικό. Δεν λέω τίποτα άλλο απλά κάνω το σταυρό μου το υλικό να είναι έπος.

Εικόνα

Το κείμενο μου δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Metal Invader εδώ: https://metalinvader.net/apocalypse-apocalypse-rewind/ - Η μετάφραση - απόδοση του στα Αγγλικά έγινε από τον Γιώργο Τσέκα.

Είδος: Progressive/Power Metal
Χώρα: Η.Π.Α.
Εταιρία: Arkeyn Steel Records
Έτος: 2017

Το 1994 όταν οι Apocalypse κυκλοφορούσαν σε δική τους ανεξάρτητη κοπή το ομώνυμο ντεμπούτο τους, οι βασικοί τους μέντορες Queensryche επισφράγιζαν την περίοδο της ωριμότητάς τους με το Promised Land.

Κάνοντας ακροάσεις σε συγκεκριμένα συγκροτήματα και άλμπουμ, μπορούμε αρκετά συχνά να συναντήσουμε ξεκάθαρες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο μαθητής ξεπερνά το δάσκαλο. Και είναι αληθές ότι η περίπτωση των Apocalypse λειτουργεί σαν ένα θαυμάσιο παράδειγμα της παραπάνω κατάστασης, πάντα σε σχέση με τους μέντορες στους οποίους έχω ήδη αναφερθεί.

Το σχήμα απο το Michigan δεν μπήκε απλά στην διαδικασία να αφομοιώσει καλλιτεχνικά επιρροές από τούς δασκάλους τους. Σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσαμε να μιλάμε απλά για μια εμπνευσμένη περίπτωση μπάντας η οποία πίνει νερό στο όνομα του σχήματος από την Washngton το οποίο ούτως η άλλως είχε καταφέρει να επηρεάσει μια ολόκληρη σκηνή στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής -κυρίως εκεί μα όχι μόνο-, δίνοντας σάρκα και οστά σε αυτό που ονομάζουμε Αμερικάνικο Prog / Power metal. Οι Apocalypse λοιπόν προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω μπαίνοντας στην διαδικασία αρχικά να ακούσουν, στην συνέχεια να αφομοιώσουν, κατόπιν να μελετήσουν σκληρά και τέλος να χρησιμοποιήσουν ως πρώτη ύλη κάθε σπιθαμή του Queensryche ήχου όπως αυτός αναπτύχθηκε με τα χρόνια από την πρώιμη εποχή του EP μέχρι το ώριμο «Promised Land». Το αποτέλεσμα είναι πράγματι εκθαμβωτικό.

Το 1994 τα δεδομένα σε δισκογραφικό επίπεδο για τον Αμερικάνικο Prog / Power metal ήχο υπήρξαν σχεδόν αδυσώπητα. Τα βλέμματα των δισκογραφικών εταιριών ήταν στραμμένα σε άλλες τάσεις που μεσουρανούσαν στον σκληρό ήχο της εποχής. Σκηνικό που άλλαζε στο φτερό αν ήσουν οι Queensryche. Ναι, για τούς μέντορες πάντως των Apocalypse δεν υπήρχε ιδιαίτερο άγχος. Με συμβόλαιο σε πολυεθνική είχαν να νοιαστούν μονάχα για το καλλιτεχνικό προϊόν τους. Για μια νεοεμφανιζόμενη όμως μπάντα από το Michigan το να χτυπήσει την πόρτα της οποιασδήποτε δισκογραφικής εταιρίας κουβαλώντας στις αποσκευές της ένα κομψοτέχνημα rycheικικού λυρισμού, ισοδυναμούσε με καθαρή αυτοκτονία μιας και η δισκογραφία εκείνη την εποχή αναζητούσε τούς επόμενους Nirvana, κλείνοντας δυστυχώς τα αυτιά της στους καρπούς μιας ολόκληρης σκηνής που άρχισε να δείχνει δείγματα γραφής μέσα στα 90s επηρεασμένη από το πρώτο Prog / Power κύμα πού άνθισε στις ΗΠΑ λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του 80. Έτσι οι Apocalypse βρέθηκαν να κυκλοφορούν το ντεμπούτο τους σε ανεξάρτητη κοπή με δικά τους έξοδα. Ιστορία λίγο πολύ γνωστή για το μεγαλύτερο μέρος του 90ς Prog / Power μουσικού πλούτου Αμερικανικής προέλευσης.

Είναι γεγονός πώς στα εφτά κομμάτια του Apocalypse άλμπουμ οι δημιουργοί του παραθέτουν στον ακροατή το αποτέλεσμα του πηγαίου ταλέντου και της ουσιαστικής αφομοίωσης του Queensryche ήχου. Με σκληρή δουλειά και έμφαση στην λεπτομέρεια, η κάθε σύνθεση του συγκεκριμένου άλμπουμ ακούγεται άρτια και ολοκληρωμένη. Αφήνουν όμως χώρο έκφρασης για ένα ολόκληρο Prog σύμπαν μέσα στις συνθέσεις, το οποίο αποδίδουν παραμένοντας συγκεντρωμένοι στην ουσία και όχι στην βαρετά εκτελεστική πολυλογία του εκάστοτε μουσικού οργάνου -κλασική Prog Metal παιδική ασθένεια-.

Και σαν απλό παιχνίδι να το δούμε κάνοντας μια προσπάθεια να ανακαλύψουμε τις εκάστοτε επιρροές από μεγάλα σχήματα -όπως θα κάναμε πιθανών σε ανεξάρτητες κυκλοφορίες εκείνης της εποχής-, τα πράγματα στην περίπτωση των Apocalypse δυσκολεύουν. Διότι τούτη η μπάντα δεν φωτοτυπεί απλά ηχητικές σταθερές που δίνονται απλόχερα από τούς εκάστοτε μέντορες στους εκάστοτε μαθητές (στην περίπτωσή μας από τούς Queensryche σε οποία μπάντα αυτοί επηρέασαν τέλος πάντων). Οι Apocalypse με περισσό θάρρος ξεδιπλώνουν έναν ιδιαίτερο λυρισμό βασισμένοι στις συνισταμένες των δασκάλων τους, ανεβάζοντας τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Αν διαβάζοντας αυτές τις γραμμές σας σχηματίζεται η εντύπωση πως όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να είναι προϊόντα υπερβολής, σας προκαλώ απλά να ακούσετε το άλμπουμ. Να το ακούσετε προσεκτικά όμως, επαναλαμβανόμενα και να αφήσετε κάθε κομμάτι του να ξεδιπλώσει την αινιγματικά πολύπλοκη και συναισθηματικά φορτισμένη δυναμική του μπροστά σας.Τότε ίσως να συμφωνήσετε κι εσείς πως ναι «ο μαθητής πράγματι ξεπέρασε το δάσκαλο».

Με το «Rewind» του 1988 η ιστορία θα επαναληφθεί τέσσερα χρόνια αργότερα, με οχτώ αυτή την φορά κομμάτια και με την μόνη διαφορά ότι το υλικό του συγκεκριμένου δίσκου είναι περισσότερο ηχητικά επικεντρωμένο στις ατμόσφαιρες που μας έδωσε δώρο η ώριμη Queensryche περίοδο. Τα άρτια φωνητικά, οι γοητευτικά πολύπλοκες μα συνάμα τόσο οικείες δομές των κομματιών, οι φορτισμένες κιθάρες που παίζουν με τα συναισθήματα του ακροατή και το σχεδόν ανατρεπτικό rhythm section είναι στοιχεία που όπως εκπληκτικά κοσμούν το ντεμπούτο, έτσι επαναλαμβάνονται και στο «Rewind» για να μας δείξουν πως η τελειότητα και η άρτια έκφραση της αισθητικής μιας ολόκληρης σκηνής χωράνε μέσα σε δύο άλμπουμ. Σημειώνω πως και το «Rewind» αρχικά κυκλοφόρησε σε ανεξάρτητη κοπή από την ίδια την μπάντα.

Η μικρή έως ανύπαρκτη διανομή των δύο άλμπουμ (φαινόμενο αρκετά συχνό για τόσες πολλές απο τις κυκλοφορίες της χρυσής εκείνης εποχής), είχε σαν αποτέλεσμα να είναι σχετικά δύσκολη η απόκτηση του Apocalypse υλικού την εποχή που κυκλοφόρησε. Όσοι είχαν την εμμονή και την δυνατότητα να διαβάζουν τον underground τύπο της εποχής γνώριζαν για μια ιδιάζουσα περίπτωση κάποιας μπάντας απο το Michigan η οποία έπαιζε εξαιρετικό Prog / Power Metal. Και η αναζήτηση ξεκινούσε είτε για την απόκτηση των αυθεντικών κυκλοφοριών είτε για την αντιγραφή του υλικού σε κασέτα η CDr. Η παραπάνω κατάσταση έβαλε τους Apocalypse στο χρονοντούλαπο της underground ιστορίας, μα τούς κράτησε πολύ ψηλά στις συνειδήσεις εκείνων που με τον άλφα η βήτα τρόπο ήρθαν σε επαφή με το υλικό τους.

Η Arkeyn Steel Records επαναφέρει την τάξη κυκλοφορώντας τα δυο κομψοτεχνήματα σε ένα διπλό CD δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς που ενδιαφέρονται για την καλή μουσική και όχι την παραφιλολογία να έρθουν σε επαφή με μια από τις αρτιότερες Prog / Power Metal μπάντες που γέννησε ποτέ η Αμερική. Σταμάτα λοιπόν να διαβάζεις την πολυλογία μου και πήγαινε να ακούσεις την μουσική τους τώρα.



Εδώ remastered κομματάρα από το πρώτο. Στο reissue έχει κρατηθεί το εξώφυλλο του πρώτου άλμπουμ.
Genre: Progressive/Power Metal
Country: U.S.A.
Label: Arkeyn Steel Records
Year: 2017

When in 1994 Apocalypse were releasing independently their self-titled debut, their main mentors Queensryche were at the peak of their maturity with “Promised Land”.

Listening to certain bands and albums we can often meet some cases in which the student outplays the teacher. And it is true that the case of Apocalypse works as a great example of this situation, always as far as the aforementioned mentors are concerned.

This band from Michigan didn’t just assimilate artistic influences from Queensryche. In such a case we would talk only about an inspired case of a band which follows the steps of another one that has managed one way or the other to influence a whole scene in the States – mostly there, but not exclusively – giving life to what we call American Prog / Power metal. Apocalypse went one step forward and listened carefully, assimilated and then used every attribute of the Queensryche sound as it was developed through the years from the primal EP to the mature “Promised Land”. The outcome shines through.

In 1994 things were not looking good for the American Prog / Power Metal sound. The eyes of the record labels were turned to other genres of extreme sound that were in their prime at that time. But that would change immediately if your name was Queensryche. Yes, for the mentors of Apocalypse there was nothing to worry about. Having a contract with a multinational company the only thing they had to care for was their artistic product. But a newcomer from Michigan could not just go and knock the door of the next record label carrying a masterpiece of Queensryche-like lyricism. That would be a suicide attempt since at that time the labels were looking for the next Nirvana keeping their ears closed to a whole scene that started flourishing after the first Prog / Power wave that stroke the States around the mid 80’s. So, Apocalypse found themselves funding their own debut, a story that is more or less known in the genre.

It is true that the 7 songs that Apocalypse put in the album are the result of their innate talent and the essential assimilation of the sound of Queensryche. With hard work and emphasis in the detail, every composition in this album sounds complete and competent. But they give space for a whole Prog universe, which they deliver by remaining focused in the essence and not in the boring babbling of their instruments – the usual prog metal disease -.

Even if we play the game of trying to discover the influences of each band – as we might have done with independent releases from that era -, things become more difficult in the case of Apocalypse. Because this band does not just copy sonic patterns that are given generously by the mentors to the students (in our case from Queensryche to whichever band they influence). Apocalypse had the nerves to create a unique lyricism based in the resultants of their masters, but raising the bar even higher. If by reading these lines you get the impression that all of the above could be products of exaggeration, I dare you to just listen to the album. But listen to it carefully, repeatedly and leave each song deploy its multifaceted and emotionally charged dynamic in front of you. Then you may also agree that, yes, “the student has outplayed the teacher”.

With 1988’s “Rewind” history will repeat itself four years later, this time with 8 songs and with the only difference that the material of this specific record is much more sonically focused in the atmospheres that were given as a gift by the mature Queensryche period. The perfect vocals, the charmingly complex but also so familiar structures of the songs, the charged guitars that play with the listener’s feelings and the almost subversive rhythm section are elements that in the same way that they crown the debut they are repeated in “Rewind” to show that the perfectionism and the flawless expression of an aesthetics of a whole scene can fit in two albums. I also note that “Rewind” was released independently by the band as well.

The very limited distribution of these two albums (a phenomenon that was very common for the releases of that golden era), made the acquisition of the material of Apocalypse at the time it was released very difficult. Those who persisted and had the opportunity to read the underground press of the time knew about this unique case of a band from Michigan that played excellent Prog / Power Metal. And the quest started either for finding the originals or copied cassettes and Cdrs. This situation left Apocalypse deep in the closet of underground history, but kept them high in the minds of those who one way or the other came across their material.

Arkeyn Steel Records is putting things in order by releasing these masterpieces in a double CD giving the chance to those who are interested in good music and not just rumours to get to know one of the best American Prog / Power Metal bands. So stop reading my babbling and go listen to their music now.
Bonus:

Κομμάτι από το δεύτερο άλμπουμ:



Το εξώφυλλο του δεύτερου άλμπουμ:

Εικόνα
Ο παλιμπαιδισμός των νεώτερων μπαντών "είμαστε τόσο εκτός σκηνής αλλά ηχογραφούμε για την Metal Blade" μόνο underground δεν είναι. - Zippo190 - Forgotten Scroll Forum - 2018
Άβαταρ μέλους
nicolasg
Δημοσιεύσεις: 814
Εγγραφή: Κυρ 23 Αύγ 2020, 15:58

Re: Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από nicolasg »

Πραγματικά απολαυστικό το κειμενο και άκρως δελεαστική η περιγραφη! Δεν τους γνωρίζω, περιμενω την καταλληλη ευκαιρία να ακουσω τα δείγματα!
Άβαταρ μέλους
theBox
Δημοσιεύσεις: 6254
Εγγραφή: Κυρ 31 Δεκ 2017, 14:56

Re: Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από theBox »

Εχω ενα φιλο που τους θεωρει καλυτερους απο τους ραιχ
Εραστής του έντεχνου μεταλλικού ήχου.
Άβαταρ μέλους
crimsonglory
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: Σάβ 04 Σεπ 2021, 15:06

Re: Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από crimsonglory »

Ασύλληπτα έπη και τα 2.
Θέλω κάποια στιγμή να πάρω την επανέκδοση που τα έχει και τα 2, γιατί το πρώτο η πρώτη έκδοση σε CD την λες και απαράδεκτη στα γύρω γύρω.
Άβαταρ μέλους
nicolasg
Δημοσιεύσεις: 814
Εγγραφή: Κυρ 23 Αύγ 2020, 15:58

Re: Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από nicolasg »

nicolasg έγραψε: Τρί 05 Ιούλ 2022, 12:17 Πραγματικά απολαυστικό το κειμενο και άκρως δελεαστική η περιγραφη! Δεν τους γνωρίζω, περιμενω την καταλληλη ευκαιρία να ακουσω τα δείγματα!
Ασύλληπτο επος.... κομματάρες απο το πρώτο μέχρι το τελευταίο ,χωρίς κοιλιά πουθενά.
Άβαταρ μέλους
CountRaven
Δημοσιεύσεις: 14655
Εγγραφή: Σάβ 30 Δεκ 2017, 20:09

Re: Οι APOCALYPSE του Michigan και η υπέρβαση στη Ryche κληρονομιά

Δημοσίευση από CountRaven »

nicolasg έγραψε: Κυρ 18 Σεπ 2022, 20:34
nicolasg έγραψε: Τρί 05 Ιούλ 2022, 12:17 Πραγματικά απολαυστικό το κειμενο και άκρως δελεαστική η περιγραφη! Δεν τους γνωρίζω, περιμενω την καταλληλη ευκαιρία να ακουσω τα δείγματα!
Ασύλληπτο επος.... κομματάρες απο το πρώτο μέχρι το τελευταίο ,χωρίς κοιλιά πουθενά.
Έτσι!
Ο παλιμπαιδισμός των νεώτερων μπαντών "είμαστε τόσο εκτός σκηνής αλλά ηχογραφούμε για την Metal Blade" μόνο underground δεν είναι. - Zippo190 - Forgotten Scroll Forum - 2018
Απάντηση

Επιστροφή στο “Heavy metal καταστάσεις...”